رفتن به محتوای اصلی
لوگو مرکز آموزش سازمان مدیریت
باز و بسته کردن منو
داشبوردداشبورد بخشنامه‌هابخشنامه‌ها اخباراخبار تقویم آموزشیتقویم آموزشی دوره های در حال ثبت نامدوره های در حال ثبت نام درباره مادرباره ما تماس با ماتماس با ما

تقویم دوره های آموزشی شهریور ماه سال97

تقویم دوره های آموزشی شهریور ماه سال97
تقویم دوره های آموزشی   شهریور سال97

بسمه تعالی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین

مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری

تقویم دوره های آموزشی   شهریور سال97

ردیف

عنوان پودمان / دوره

مدت دوره (ساعت)

شهریه

( به ریال )

نوع دوره و مخاطبان

هدف دوره

سرفصل دوره

1

فنون سنجش و ارزیابی عملکرد

12

1.440.000

بهبود مدیریت

ارتقاء دانش و مهارت فراگیران در زمینه فنون، تکنیکها و شیوه های سنجش و ارزیابی عملکرد

-تعاریف، سبکها و روشهای کنترل و نظارت-اهمیت و ضرورت سنجش و ارزیابی عملکرد-فرآیند سنجش و ارزیابی عملکرد-تعیین اهداف، معیارها و شاخص های استاندارد برنامه / عملیات-تطبیق شاخص های استاندارد با نتایج برنامه ها-شناسایی انحرافات، تدوین گزارشهای ارزیابی و ارائه برنامه های اصلاحی

2

فنون اداره جلسات

6

720.000

بهبود مدیریت

ارتقاء دانش و مهارت فراگیران در زمینهفنون و شیوه های اداره جلسات

-چرا جلسات را اداره کنیم؟-چگونه  راه حل های برابر پیدا کنیم؟-چگونه می توانیم یک مجری خوب جلسه باشیم؟-چه مواقعی باید تشکیل جلسه دهیم؟-چگونگی حل مساله در گروه؟-چگونه می توان روش تعاملی را در سازمان معرفی نمود؟

3

سیستمهای اطلاعات مدیریت(MIS)

9

1.080.000

بهبود مدیریت

آشنایی فراگیران با کارکردهای سیستم های اطلاعاتی در سازمان

-نقش و جایگاه MIS در تصمیم گیری مدیران-نقش خروجی MIS در حرکت به سمت خروج تصمصم گیری سنتی-جایگاه MIS در مجموعه سیستمهای اطلاعاتی-ارتباط سیستمهای اطلاعاتی با سایر سیستمهای موجود در سازمان-نقش شبکه ها در استفاده از یکپارچگی اطلاعات در سازمان-تکنیکهای پیاده سازی و ثبت MIS-معرفی اجمالی تکنیکهای طراحی MIS-مفاهیم و اصول طراحی

4

مدل های تعالی سازمانی در دولت وبخش عمومی

6

720.000

بهبود مدیریت

آشنایی فراگیران با مدل های تعالی سازمانی

-مفهوم تعالی سازمانی (سرآمدی سازمان)- تفاوت سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی- موانع تعالی سازمانی در سازمان های غیرانتفاعی-سنجش تعالی سازمانی و مدل های مرتبط (مدل EFQM ، مدل CAF ، مدل BBC ، مدل جشنواره شهید رجایی )- فرآیند پیاده سازی تعالی سازمانی

5

کارآفريني سازماني

6

720.000

بهبود مدیریت

ارتقاء سطح دانش فراگیران در زمینه مباحث مرتبط با کارآفرینی و کارآفرینی سازمانی

- مفهوم و انواع کارآفرینی (فردی و سازمانی) و تفاوت آنها- چارچوب و ابعاد ساختاری کارآفرینی سازمانی

-مدل های کارآفرینی سازمانی-عوامل و موانع کارآفرینی سازمانی-راهکارهای غلبه برموانع کارآفرینی سازمانی-عوامل تسهیل کننده کارآفرینی سازمانی- ویژگی های سازمانهای کارآفرین- تفاوت سازمان های کارآفرین با سازمان های محافظه کار- کارآفرینی در سازمان های دولتی

6

تنظیم قراردادها

8

480.000

شغلی - شاغلین رشته های شغلی حسابدار، ذیحساب،

حسابرس، بازرس، مدیر

اداری و مالی،مسئول

خدمات مالی و سایر عناوین مشابه

آشنایی فراگیران با انواع قراردادهای داخلی و ارتقاء مهارت و توانایی آنان در تهیه و تنظیم انواع قراردادهای داخلی با توجه به شرایط و متون آنها

-شناخت مفاهیم و تعاریف کلی قراردادها و آشنایی با قرارداد از نظر حقوقی و عرفی-ضوابط لازم الرعایه در تنظیم قراردادها-قراردادها در قانون مدنی-شرایط اساسی برای صحت قراردادها-طرفین قرارداد

-قراردادهای خرید، حمل و نقل ، پیمان مدیریت و غیره-نحوه عقد و مبادله قرارداد ، نحوه صدور الحاقیه و اصلاحیه -شرایط اساسی برای صحت قراردادها-شکل اسناد و مدارک قرارداد به انضمام نمونه قرارداد-مبلغ، مدت وموضوع قرارداد-بیمه و ضمانت در قرارداد-حوادث قهری و غیرمترقبه در قراردادها

-آثار قراردادها-انحلال قراردادها-ارائه چند نمونه قرارداد(عملی)

ردیف

عنوان پودمان / دوره

مدت دوره (ساعت)

شهریه

( به ریال )

نوع دوره و مخاطبان

هدف دوره

سرفصل دوره

7

حسابرسی (1)

24

1.440.000

شغلی-شاغلین رشته های شغلی حسابدار، ذیحساب،

حسابرس ، بازرس

و سایر عناوین مشابه

فراگیران در پایان دوره آموزشی با استانداردهای حسابرسی، ارزیابی کنترل داخلی، ماهیت اسناد و مدارک، استفاده از نحوه نمونه گیری آماری و نحوه برنامه ریزی کار حسابرس آشنا می شوند

- سیر تکامل حرفه حسابرسی در ایران-جایگاه حسابرسی در سازمان-انواع حسابرسان-عوامل محیطی مؤثر بر دوره عمل حسابداری-اشتباهات ممکن در تنظیم صورتهای مالی و خطرات ناشی از قبول صورتهای مالی حسابرسی نشده-استاندارهای حسابرسی-ضوابط و موازین حسابرسی

8

گرافیک و صفحه آرایی

45

2.700.000

شغلی- شاغلین رشته های شغلی کارشناس و کاردان روابط عمومی

از فراگیران انتظار می رود پس از پایان دوره آموزشی بتوانند : انواع محصولات انتشاراتی را به شکل مناسب ، زیبا و هدفدار به مخاطب ارائه نمایند .

-تعریف گرافیک و اهمیت کاربرد آن در دنیای امروز-بررسی تاریخچه گرافیک و سیر تحول آن در جوامع تا به امروز- الفبای گرافیک-بیان و ارائه از طریق تصویر-الفبای فرم و مبحث رنگ- ظاهر ، ساخت و تشکیلات در بیان تصویری-اندازه ، مقدار و جهت ، تقسیم و موقعیت در هنر گرافیک-پرسپکتیو ، طراحی گرافیک ، روشها و تجزیه و تحلیل-اندازه و انواع حروف-گراور سازی و کلیشه سازی-نقش گرافیک در ایران-انتقال پیام در وسائل ارتباط جمعی

9

نیازسنجی آموزشی در سازمان ها

12

720.000

شغلی- شاغلین رشته های شغلی کارشناس وکاردان اموراداری، کارگزین،آموزش و سایر عناوین مشابه

از فراگیران انتظار می رود پس از پایان دوره آموزشی بتوانند : با استفاده از روشها و الگوهای نیازسنجی ، نیازهای آموزشی کارکنان را شناسایی نمایند .

-مقدمه ، نگرش استراتژیک به آموزش و بهسازی منابع انسانی ، رویکردهای علمی و کاربردی به مراحل و فرآیندهای آموزش-نیازسنجی آموزشی ( مفهوم نیاز ، منابع نیاز آموزشی ، طبقه بندی نیازهای آموزشی ، اصول نیازسنجی ، انواع نیاز سنجی ، حوزه های اصلی نیاز سنجی در سازمانها )- الگوهای نیازسنجی آموزشی ، روشها و فنون تعیین نیازهای آموزشی- اولویت بندی نیازهای آموزشی- ارائه یک الگوی کاربردی جهت نیازسنجی آموزشی در سازمانها

10

آشنایی با طرح طبقه بندی مشاغل،آئین نامه ها و

دستورالعمل های اجرایی آن

34

2.040.000

شغلی- شاغلین رشته های شغلی کارشناس وکاردان اموراداری، کارگزین و سایر عناوین مشابه

از فراگیران انتظار می رود پس از پایان دوره بتوانند ، اصول و روشهای تجزیه و تحلیل شغل را توضیح دهند

-تجزیه و تحلیل شغل : تعریف و اصول ، عوامل تشکیل دهنده شغل ، گروه بندی مشاغل ، چگونگی انتخاب عنوان شغل ، شرح شغل و اصول تهیه آن-روشهای طبقه بندی مشاغل : (روش درجه بندی ، روش مقایسه عوامل ، روش امتیازی و غیره طرح طبقه بندی مشاغل جاری : تشریح و تفسیر محتوای طرح – ویژگیهای رسته های مختلف طرح ارزیابی مشاغل مدیران – طرح ارزیابی و تخصیص مشاغل تخصصی و تحقیقی – طرح های طبقه بندی مشاغل هنرمندان ، معلمان و پزشکان ، طرح طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل ( رسته های نه گانه )- آشنایی با قوانین و مقررات فصل هشتم و دهم قانون مدیریت خدمات کشوری- آئین نامه اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل ، آئین نامه تغییر طبقه و رتبه مستخدمین رسمی و ثابت ، آشنایی با سازمانهای غیر مشمول مقررات استخدامی و طرحهای طبقه بندی خاص آن ، آشنایی با مشاغل مشمول قانون کار .- دیگر قوانین و مقررات جاری مرتبط

11

حقوق تامین اجتماعی1

"بیمه اجباری تامین اجتماعی"

6

360.000

شغلی- شاغلین رشته های شغلی کارشناس و کاردان حقوقی و سایر عناوین مشابه

آشنایی با مقررات بیمه اجباری تامین اجتماعی

-مفهوم بیمه اجتماعی و تفاوت آن با بیمه های بازرگانی-بیمه اجتماعی پایه و تکمیلی-اجباری بودن بیمه و احکام و آثار آن-میزان حق بیمه-مدیریت و مسئولیت در پرداخت حق بیمه-نحوه وصول حق بیمه و تضمینات آن-مشمولین بیمه اجباری تامین اجتماعی-سایر احکام ناظر به بیمه اجباری تامین اجتماعی

12

حقوق تامین اجتماعی2

"بیمه حرف و مشاغل آزاد"

2

120.000

شغلی- شاغلین رشته های شغلی کارشناس و کاردان حقوقی و سایر عناوین مشابه

آشنایی با مقررات بیمه مشاغل آزاد

-بیمه اختیاری تامین اجتماعی-ارائه بیمه به صورت اختیاری-بیمه حرف و مشاغل آزاد-میزان حق بیمه و چکونگی وصول آن-مشمولین بیمه حرف و مشاغل آزاد-مزایای بیمه حرف و مشاغل آزاد-سایر احکام ناظر به بیمه حرف و مشاغل آزاد

ردیف

عنوان پودمان / دوره

مدت دوره (ساعت)

شهریه

( به ریال )

نوع دوره و مخاطبان

هدف دوره

سرفصل دوره

13

حقوق تامین اجتماعی3

"بیمه های مکمل "

3

180.000

شغلی- شاغلین رشته های شغلی کارشناس و کاردان حقوقی و سایر عناوین مشابه

آشنایی با مقررات حاکم بر بیمه های مکمل

-بیمه پایه – بیمه تکمیلی – بیمه مضاعف-بیمه های اجتماعی تکمیلی-بیمه های درمانی تکمیلی

-نقش سازمانهای بیمه اجتماعی در بیمه های تکمیلی-نقش بیمه های بازرگانی در بیمه های تکمیلی

-دولت و بیمه های تکمیلی

14

حقوق تامین اجتماعی4

"بیمه خدمات اداری "

4

240.000

شغلی- شاغلین رشته های شغلی کارشناس و کاردان حقوقی و سایر عناوین مشابه

شناخت قواعد و مقررات حقوقی بیمه خدمات درمانی

-بیمه درمان (مفهوم و قلمرو)-سهم بیمه درمانی در قانون تامین اجتماعی-مشمولین بیمه درمانی سازمان تامین اجتماعی-بیمه همگانی خدمات درمانی-بیمه کارکنان دولت-بیمه روستائیان و عشایر-بیمه مستمندان و سایر اقشار-شورای عالی خدمات درمانی و ظایف آن-نظام ارجاع و پزشک خانواده و نقش بیمه های درمانی

15

حقوق تامین اجتماعی5

"قوانین و مقررات بازنشستگی کشوری "

8

480.000

شغلی- شاغلین رشته های شغلی کارشناس و کاردان حقوقی و سایر عناوین مشابه

شناخت قوانین و مقررات حاکم بر بازنشستگی کشوری

-بازنشستگی کشوری و ارتباط آن با حقوق استخدامی-بازنشستگی عادی و مشمولین آن

-بازنشستگی پیش از موعد و انواع آن-کسور بازنشستگی چگونگی وصول آن-هماهنگ سازی حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران-حقوق وظیفه و مشمولین دریافت آن

16

حقوق تامین اجتماعی6

"بیمه بیکاری "

2

120.000

شغلی- شاغلین رشته های شغلی کارشناس و کاردان حقوقی و سایر عناوین مشابه

شناخت قواعد و مقررات مربوط به بیمه بیکاری

-مشمولین قانون بیمه بیکاری-مفهوم و قلمرو بیمه بیکاری-حق بیمه-شرایط برخورداری از مقرر بیمه بیکاری

17

طراحی صفحات وب

42

2.520.000

شغلی- شاغلین رشته  شغلی آمار موضوعی

فراگیران در پایان دوره قادرند:

عناصر و گونه های مختلف HTML و DHTML  را بیان نمایند. نحوه ایجاد صفحات WEB در HTML را توضیح دهند. جداول و لیستهای موردنیاز را طراحی و ایجاد نمایند. نحوه نصب و راه اندازی PHP و ایجاد HTML را توضیح دهند.

 

- قسمتهای مختلف HTML  و DHTML-گونه های مختلف طراحی صفحات WEB به کمک HTML

- توانایی های html و   DHTML- نحوه ایجاد یک وب- ساماندهی صفحه با استفاده از جداول و لیست ها-برقراری ارتباط WEB با انواع فرم ها-جمع آوری اطلاعات از طریق فرمها-مقدمه ای بر PHP (طریقه نصب و راه اندازی ، انواع تغییرها و ...)-طریقه ایجاد HTML-پایگاه اطلاعاتی در PHP

-انواع دستورالعمل ها در PHP

18

روش تحقیق

32

1.920.000

شغلی- شاغلین رشته های  شغلی آمار موضوعی، کاردان و کارشناس برنامه و بودجه و سایر عناوین مشابه

انتظار می رود فراگیران در پایان دوره بتوانند: اهمیت و ضرورت انجام تحقیق در حوزه فعالیتهای سازمان را توضیح دهند – اصول، فرایند و انواع طرحهای پژوشی را شرح دهند – یک سطح تحقیقی را انتخاب، اجرا، تحلیل و گزارش نمایند.

-ماهیت روش علمی تحقیق، مراحل روش علمی، بیان مسئله، گزاره های مساله (هدفهای، فرضیه ها و سوالهای تحقیق)، ضرورت و اهمیت تحقیق و کاربرد آن-متغیرها و مقیاسهای اندازه گیری

-بررسی پیشینه تحقیق-دسته بندی تحقیقات ( برحسب هدف، بر حسب نحوه گردآوری داده ها)

-تحقیق توصیفی و انواع آن – تحقیق آزمایشی و انواع آن-ابزارهای اندازه گیری در تحقیق _پرسشنامه، مصاحبه، مشاهده و ...)-مقیاسهای اندازه گیری (اسمی، فاصله ای و ...)-قابلیت اعتماد ابزار اندازه گیری (پایایی و روایی)-جامعه و نمونه تحقیق، روشهای نمونه گیری – تعیین حجم نمونه-داده های کیفی و تحلیل آنها-داده های کمی و تحلیل آنها-تدوین گزارش تحقیق (کاربرد گزارش تحقیق، انواع گزارش تحقیق، مراحل تدوین گزارش تحقیق)

ردیف

عنوان پودمان / دوره

مدت دوره (ساعت)

شهریه

( به ریال )

نوع دوره و مخاطبان

هدف دوره

سرفصل دوره

19

رفاه کارکنان و شرایط فیزیکی محیط کار

8

480.000

شغلی- شاغلین رشته های  شغلی مسئول خدمات اداری، مدیراداری و مالی و سایر عناوین مشابه

کسب دانش به منظور تامین وسایل رفاهی کارکنان در محل کار جهت افزایش کارآیی آنان

- مزایا و خدمات پرسنلی-اهمیت و ارزش حفظ صیانت کارکنان-برنامه های بهداشت ایمنی-ضرورت و اهمیت توجه به شرایط فیزیکی محیط کار

20

نظارت مالی

6

360.000

شغلی- شاغلین رشته های  شغلی مسئول خدمات اداری، مدیراداری و مالی و سایر عناوین مشابه

فراگیران پس از پایان دوره آموزشی قادرند بر عملکرد مالی دستگاههای اجرایی و اجرای ماده 91 نظارت نمایند.

-نحوه اعمال نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی از طریق ذیحساب-چگونگی اجرای ماده 91 قانون محاسبات در صورت تشخیص ذیحساب مبنی بر دستور خرج رئیس دستگاه اجرایی خارج از چارچوب قانون و مقررات مالی

21

تحلیل و طراحی سیستم

16

960.000

شغلی- شاغلین رشته  شغلی فن آوری اطلاعات

تحلیل و طراحی سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر متدولوژی مطرح توسعه سیستم

-آشنایی با انواع متدولوژی تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها-آشنایی با ابزارهای تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها-آشنایی با زبان های مدل سازی تولید نرم افزار-اصول و مبانی شبکه

22

پیشگیری و کنترل عوامل خطر ساز بیماریهای قلبی عروقی

16

960.000

عمومی

افزایش آگاهی، اصلاح نگرش و ارتقای مهارت کارمندان دولت در زمینه پیشگیری و کنترل عوامل خطر ساز بیماری های قلبی عروقی

-کلیات بیماریهای غیر واگیر-تغذیه نامناسب-فعالیت های بدنی ناکافی-مصرف دخانیات-فشار خون بالا

-دیابت قندی-فشار روانی (استرس)

23

تربیت بدنی و آمادگی جسمانی

4

240.000

عمومی

فراگیران در پایان دوره با اهمیت و نقش ورزش در سلامتی جسمانی و روانی و نحوه برخورداری از آمادگی جسمانی مطلوب آشنا خواهند شد.

-نقش ورزش در تندرستی و سلامتی افراد، خانواده و جامعه-فعالیت ها و برنامه های افزایش قابلیت های جسمانی-فاکتورهای آمادگی جسمانی عمومی-استقامت-انعطاف پذیری-قدرا و ترکیب بدن-فاکتورهای آمادگی جسمانی اختصاصی-سرعت-توان چابکی-عکس العمل-تعادل-هماهنگی-فعالیت های آمادگی قلبی، تنفسی و عضلانی

24

آشنایی با طرح شجره طیبه صالحین

12

720.000

عمومی

تربیت نیروی انسانی مومن ، بصیر و توانمند در نظام اداری

-مقدمه و ضرورت اجرای طرح صالحین-اهداف و اهمیت طرح صالحین-ساختار کلی طرح صالحین

-سیاستهای طرح صالحین-رهنمودها و مبانی طرح صالحین از منظر مقام معظم رهبری-تعاریف(استاد، سرمربی و ...)-ارتباط ارکان طرح صالحین-حلقه های تربیتی طرح صالحین

25

کمک های اولیه و فوریت های پزشکی – امدادی

8

480.000

عمومی

فراگیران در پایان دوره قادر خواهند بود : با ساختار کلی بدن و ویژگی های مختلف آن آشنا شده و مسایل عام مبتلا به هر یک از آنها را توصیف کنند-انواع اقدامات پزشکی، امدادی و کمک های اولیه و مراقبت های لازم جهت کنترل صدمات احتمالی به موقع انجام دهند .

بخش اول :آشنایی با ساختار کلی بدن -اصول اولیه مراقبت و توانایی ارایه آن –احیای قلبی ، ریوی  - اختلالات تنفسی و ارایه مراقبت های مربوط – اختلالات قلبی و توانایی ارایه مراقبت های مربوط – انواع زخم و خونریزی و ارایه مراقبت های مربوط – فوریت های افت ناگهانی قند خون و فشار خون و راه های مقابله

بخش دوم :مهارت های حمل و انتقال مصدوم و ارایه مراقبت های مربوط – پانسمان و بانداژ- انواع جسم های خارجی و ارایه مراقبت های مربوط – مفهوم درد و ارایه مراقبت های مربوط

بخش سوم :ضربه ها و شکستگی ها و ارایه مراقبت های مربوط – مسمومیت ها و ارایه مراقبت های مربوط – آسیب های ناشی از عوامل محیطی – امداد رسانی در کودکان – امداد رسانی در اورژانس های روانی

 

   

   توضیحات :

  1. شهریه اعلام شده براساس تعرفه اعلام شده از سوی مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور در سال 1396 بوده و هیچگونه افزایشی در سال جاری ندارد.

 

  1. دستگاههای اجرای می توانند درخواست خود را حداکثر تا 30/5/1397  به مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان ارسال نمایند . جهت کسب اطلاعات بیشتر باشماره 33320087 الی 88 واحد آموزش تماس حاصل نمایند .

3-دستگاههایی که اقدام به معرفی حداقل 20 نفر در یک دوره نمایند ، از  10 تا 15درصد تخفیف برخوردار خواهند شد .